Sommartider!

Nu har sommaren verkligen kommit och varmt är det!

Jag och Lotta äkte direkt till Almenäs när vi vaknade. Det var varmt och härligt i solen och alldeles lagom med folk när man kommer så tidigt. Sen drog vi hemåt för att Lotta skulle börja jobba på eftermiddagen.

Jag åkte ut till hästarna och de ville verkligen komma in. De tyckte att det var jätteskönt. Alessio ser just nu ut som en riktig rufsstufss! Han kliar sig på allt han kommer åt, trots eksemkräm, switch och flugspray.




Rebel och Docka tyckte om att komma in och snälla Ulla lovade att släppa ut dem mot kvällningen. Docka fick ha på sig sin nya grimma med mycket ludd på... Ja, jag tog bort prislappen.



Nu skall jag åka och hämta min nya sele från Hööks och imorgon bär det av till Ullared.

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Hihi så söt hon är Dockisen, hon syns knappt! :-p

2 Jenny:

skriven

Skoj med Ullared! Jag har faktiskt aldrig varit där, men någon gång ska väl bli den första ;)



Det verkar ju vara något sådant, att bromsarna inte lika gärna går på ljusa hästar. Underligt!

Kommentera här: