Slappa!

Idag har både jag och Juha varit lediga medans Lotta har jobbat. En väldigt konstig känsla faktiskt. Sen är det ju inte så att Lotta alltid är hemma när vi är hemma men att veta att hon kliver upp tidigt på morgonen för att sticka till jobbet och vi ligger och sover är konstigt. Men sånt är livet och jag gillar läget.

Jag och Juha gjorde rabatterna fina och sen har vi varit rätt slöa. Ridsport kom i brevlådan idag och det är alltid trevligt. Jag ångrar inte att jag började att prenumerera på den. Det är en riktigt prisvärd tidning som faktiskt räcker i två veckor tills nästa kommer.

Fram på kvällningen åkte jag ut till stallet och tänkte att nu får jag verkligen ta in mina hästar för som det har regnat på eftermiddagen. Men när jag kom ut till stallet hade det bara kommit nån skur mitt på dagen. Snälla Ulla hade satt på Rebel regntäcke igår kväll så han hade inte varit blöt under natten. Härligt.

Alessio var en riktig gosehäst idag. Han ville bara mysa och mysa och mysa! Jag klappade och kelade med honom i hagen tills han tröttnade och gick därifrån. Det känns bättre än att jag vänder och går! Men han är ju världens sötaste ponny!

Nu ska jag färga håret :)

Trevlig midsommar!

Kommentera här: