Semester i stallet

Det är ju egentligen ingen dum idé - att ha semester i stallet alltså. Man varvar ner så totalt när man umgås med sina hästar. Jag åkte ut till stallet och bestämde mig för att bara pyssla för att det har med jämna mellarum ösregnat idag. Men när jag kom ut till stallet så klarnade det upp och blev helt okej väder, men eftersom jag hade bestämt mig för att pyssla så gjorde jag det.

Docka fick en avborstning men det hjälpte ju föga - när jag släppte ut henne så rullade hon sig med en gång. Alessio var tyckte det var så skönt att bli avborstad och jag har köpt en kräm från Aloe Vera som jag smörjade in hans man och på några ställen i ansiktet där han kliar sig som sjutton. Han tycker verkligen om den där krämen. Han njuter verkligen och jag tror den svalkar. Flugorna gillar den inte alls heller, jag ska ta kort på burken så får ni se vilken det är om ni är intresserade.

Alla hästar var inne när jag kom utom mina och Olle. Men när jag tog in Rebel då hingstade han sig som sjutton! Smågnäggade och spände sig. Han vill verkligen charma tjejerna i stallet. Men när jag pysslade var han sitt vanliga lugna jag. Hans mule har blivit bättre och det skall ju inte vara något kanonväder direkt de närmaste dagarna så det kommer nog att bli bättre.

Jag har börjat stödfodra Rebel nu - han har ju lagt på sig så fint och jag vill absolut inte att han går ner igen. Men nästa vecka ska de få byta hage och då får han klara sig på det.

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Tråkigt att han kliar sig i manen... :-/

2 Katta:

skriven

Ja men har de väl börjat så... Knotten är väl irriterande antar jag ;)

Kommentera här: