Innesittarväder

Jag skyndade mig till stallet idag. Jag kan ju inte skriva imorse eftersom jag sov ganska länge trots tidigt sänggående igår. Jag skyndade mig för att regnet har stått som spön i backen hela natten och jag ville ta in hästarna! Men jag behövde inte oroa mig - snälla stallägaren hade tagit in dem under natten. Det var verkligen skönt att veta att de sovit inne i natt. Jag mockade och fixade med vattnet och gav Rebel lite mat ute i hagen. Jag förberede även för att de kanske kommer in under dagen/natten.

Det verkligen ösregnar, jag har fått ställa balkonglådorna under tak för de är helt översvämmade. Men efter regn kommer solsken får vi iallafall hoppas. Det är också skönt att veta att hästarna kommer in ifall vädret är för hemskt.


Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Ja, vi får verkligen hoppas att vädret blir bättre, är inget vidare väder för en ridtur just nu...

2 Katta:

skriven

Nej, usch! Ingen ridning idag! Blev dyblöt av att bara fylla på vattentunnan!

Kommentera här: