Fyndat!

Det är skönt att ha möjligheten att bestämma över sin egen tid! Hela dagarna gör jag faktiskt vad jag vill!

Jag började dagen med att ta en ridtur tillsammans med Ulla och hennes unghäst. Vi red en väg som jag inte hade ridit innan och den var jättebra. Vi skrittade och travade och Rebel var pigg och glad. Sen skyndade jag mig hem för jag skulle duscha och snabbt ner till stan. Där lämnade jag in bilen för att byta olja, oljefilter och luftfilter.

Efter bilfixet åkte jag till Hööks för jag tänkte fynda lite. Bl a vill jag ha ett litet regntäcke till Docka eftersom planen är att klippa henne till vinter. Men jag hittade inget direkt som jag kunde tänka mig. Men jag hittade 3 grimmor som jag ville ha. Tänkte egentligen bara köpa två men så blev jag så osäker på om den svarta i storlek ponny skulle bli för stor för Docka. Därför köpte jag en brun också, om den inte passar så har ju Alessio en grimma till. Docka får lätt skav av grimman och därför ville jag ha med ludd på och nu på sommaren använder de ofta grimma pga flyveilen (stavas det så??). Jag köpte även en grimma till Rebel eftersom jag inte har någon extragrimma till honom. Vi har ju i och för sig lädergrimman men den använder vi mest när han åker transport.

Jag köpte också bakbenskydd till Rebel, vita fina! Han stryker sig lite bak och jag har bara bakbensskydd som är jättestora och de passar inte honom. Det är inte så roligt att linda varje gång man ska rida heller - mycket enklare att bara sätta på ett par skydd. Hela kalaset gick på 214kr. Helt överkomligt tycker jag!

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Trevliga fynd! Jag lade iväg en beställning idag, så förhoppningsvis får jag mina reaprylar snart :)



Ja, hästarna brukar muntra upp en när man har en lite dålig dag, men idag hade jag en jättedålig dag och då tyckte jag inte det kändes värt att åka ut och "bråka" med dem, Eyja blir ju så lättstressad så jag tror inte det hade gått bra. Men i morgon är det nya tag igen!

2 Natalie:

skriven

Söt den bruna grimman var. :-p

Kommentera här: