I morgon!

Idag har jag och Lotta varit i stallet och fixat iordning Alessio inför morgondagens premiering.

Lotta badade honom och han var jätteduktig. Svansen och det som är kvar av manen flätades. Han fick på sig sin nya lädergrimma och såg ut som den finaste lilla tävlingsponny man kan tänka sig. Det tycker iallafall vi och det är ju viktigast.



Tyvärr var han inte på humör för att bli fotad idag... så här suddig blev den bästa bilden...

Sen övade jag på att visa honom med TRÄNS! Fick reda på idag att jag är tvungen att visa honom i träns men han har ju haft det innan men jag har inte tränat med det men det gick bra det också. Vi bestämde att han skulle få gå ute inatt med de andra. Kändes som det är bästa att han får rasa av sin energi inatt istället för att stå inne och ladda. Därför fick han ha regntäcke på sig - vilket var väldigt väldigt läskigt. Men det är bara för honom att vänja sig.

Vi får väl se hur det går imorgon. Vad än domaren säger är han det finaste och sötaste lilla ponny som finns!!!

Kommentarer:

1 Nathalie:

skriven

Det kommer säkert gå super bra! Lycka till! Jag och Plutten håller alla tummar och hovar! =)

2 Natalie:

skriven

Det går säkert bra! :-)

Men oavsett hur det går så är det samma häst ni åker hem med. :-p

3 Karie:

skriven

klart att det går bra! Lycka till!

Kommentera här: