Från 0 till 100

Igår gjorde jag absolut nästan ingenting! Gjorde knappt de vanliga sysslorna hemma ens. Men på kvällen åkte Sussa med mig ut till stallet, hon har inte sett vårt "nya" stall och det var roligt att visa henne. Hon tyckte det var jättefint och att det verkligen syntes på hästarna att de trivdes. Härligt! Annars satt jag bara i soffan och spelade spel på datorn...

Men idag har det varit andra takter. Gick upp med Lotta vid sex-tiden och åt frukost, sen skjutsade jag henne till jobbet. Åkte hem en stund och gjorde iordning lite matsäck och åkte till stallet runt halv nio. Jag var där och pysslade tills det var dags att hämta hem Lotta från jobbet halv tre.

Jag fick grejat med hästarna och ridit Rebel på en skogstur tillsammans med Ulla. Sen bytte vi lite hagar och nu går Rebel tillsammans med Zakhira och Docka med de andra stona. Förhoppningsvis går det bra. Zakhira blev väl lite fundersam efter ett tag och längtade lite till de andra stona och Rebel är ju ingen som gosar och myser med andra hästar direkt. Men det är bra för när Zakhira sprang runt lite oroligt stod han bara still och tittade!

Jag har även fått städat ordning i mina garderober i sadelkammaren och lagt allt som jag vill ha det. Jag har vädrat alla täcken och lagt in dem fint i skåpet. Jösses vad mycket jag får plats med :). Det sista jag gjorde var att skura hästarnas krubbor, saltstenshållare och vattenhinkar.

Nu står det tvätt på schemat sen skall jag njuta av Allsång på Skansen och Morden i Midsomer.

Ni får en gammal bild på Alessio, inga nya bilder tagna idag heller :(

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Det är så härligt när man har städat bland sina saker! Jag var o kollade på alla hästsaker jag sparat hemma hos mamma förra veckan, och tro det eller ej men jag slängde nästan hälften! :-)

Kommentera här: