Regn, regn, regn och så lite blåst...

Herregud vilket skitväder vi har! Det regnar, blåser, snöar, haglar från alla håll! Det är blött, lerigt och eländigt. Jag som hade börjat komma igång med ridningen och kände mig på G. Har tappat allt igen. Det är ingen idé att ens tänka på att rida när det blåser, snöar, regnar från sidan! Ska iallafall passa på så fort det går att komma igång igen!

Alessio går nu med de vita ponnyerna och Rebel blev sur idag när Ulla tog in Alessio först och då gick Rebel igenom tråden och struntade fullständigt i att strömmen var på! Knäpphäst! Men nu får Alessio gå med Olle igen så det blir två hästar i varje hage. Det är bättre än att ha tre, när man skall ta in dem. Alessio har blivit mycket bättre från sitt eksem och kliar sig inte alls nästan. Han är lite mjällig i huden men jag tror att han behöver ett nytt bad. Kanske Lotta har tid att hjälpa mig när hon kommer hem och förhoppningsvis är det inte svinkallt.

Tjejerna som kanske kan hjälpa mig med pållarna har varit med i stallet två gånger och de är jätterara och till och med Docka verkar trivas med dem. Vi får väl se vart det tar vägen!

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Visst blir man arg och ledsen på samma gång av detta vädret?! Det förstör ju allting när man har djur!

Ibland är hästarna knäppa, Grimmer tycker om att lukta på tråden när det är ström på... Han har fått sig en och annan stöt! :-p

Skönt att Alessio mår bättre och roligt att det verkar fungera med dina medhjälpare. :-)



SV: Han var väldigt glad över att komma ut idag och han var inte så svullen vad jag kunde se. Freddy sa att jag ska tvätta och skydda det en vecka annars får han skriva ut något.

Kommentera här: