Vad har hänt?

Jaha, då kan man faktiskt undra vad som har hänt de senaste dagarna. Jag har inte gjort så värst mycket mer än att ta hand om mina hästar. Alla hästarna mår bra och är trötta. Vädret just nu är varmt!!! Det största ansvaret man har nu som hästägare är skydda hästarna från alla flugor, bitande insekter och värmen. I söndags när vi kom till stallet stod alla hästarna inne för de hade varit så irriterade på insekterna. De njuter verkligen av att komma in i stallet och få vila sig. Det är så skönt att veta att Ulla och Jonna är så måna om hästarna, då vet man att om det händer något så är hjälpen nära.

Jag har gått upp tidigt på morgonen för att kunna rida. Det blir alldeles för varmt att åka ut på dagen eller till och med på kvällen. Rebel går riktigt bra nu och trots värmen kämpar han på bra. Vi har både ridit ut, ridit dressyr och jag har longerat honom. Han känns på hugget och vill framåt. Det är härligt.



Docka har fått vila nu, förutom när min medryttare är i stallet för då tar hennes dotter hand om henne och rider en stund. Men Docka har en ny kärlek - Legend 3 år! Hon är så kär och han också för den delen. De bara pussas och äter på samma grässtrå och lämnar inte gärna varandra. Jösses! Men hon trivs bra i sitt täcke och har inte alls ont av alla insekter.



Alessio har fått ta igen sig efter premieringen och har mest gått i hagen och skrotat. Han leker mycket med sin kompis O´boy och trivs med livet. Men han tycker verkligen om att komma in och vila sig. Han lägger sig ner i boxen direkt och sover. Idag har jag tagit bort massa flugägg från hans päls och han är så gosig. Nästa vecka skall han få åka upp till Axevalla och stanna där i en månad för att bli inkörd. Det skall verkligen bli spännande och se hur det går. Han är ju lite hispig ibland men jag hoppas verkligen att inkörningen lyckas så att vi kan arbeta med honom på ett vettigt sätt. Det vore så himla roligt!



Igår var jag och tittade när min kompis Sussa tränade dressyr och det var verkligen roligt. Hon har utvecklats som sjutton och rider riktigt bra. Nästa vecka skall vi åka till Therese Häggsjö och titta på terränghoppning och det ser jag verkligen framemot. Therese har byggt en ny terrängbana så det skall bli  kul att se.

I kväll skall jag åka till Annika och Patrik för att gratulera Dennis. Jag skall även kolla på hennes ettåringar. De skall jag berätta om mer imorgon.

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Roligt att Docka hittat en fästman! :-p

Hoppas det går bra med pluttens inkörning. Lycka till! :-)

Kommentera här: