Pedikyr

Idag har det varit kallt!!! Tänk vad vädret kan växla... idag har det varit 13 grader och rätt som det regnat har det kommit en skur! usch!

Jag startade morgonen med att hjälpa Sussa med flytta tillbaka Fidde från sommarbetet. Sen kom Mari-Ann och hennes dotter och hälsade på. Vi åkte till stallet så att de fick testa på det här med hästar. Rebel skötte sig som vanligt utmärkt och är världens bästa nybörjarhäst. Jag märkte dock att när jag borstade honom att han ömmade över ryggen. Han har alltså blivit kall av regnandet. Det var bara att sätta på honom regntäcket.

Åkte tillbaka till stallet på kvällen för då kom hovis och Rebel fick nya skor och de andra blev verkade. Det är alltid lika skönt när det är gjort.

Nu är jag faktiskt trött och skall gå och lägga mig! Natti Natti

Kommentera här: