Tredje dagen.

Roligt att räkna :)

Idag har jag varit hurtig, gick upp kvart över sex trots att det är ledigt. Det gjorde jag för att bilens däck behövdes balanseras. Efter det hämtade jag svärföräldrarnas bil, eftersom Lotta har min bil. Lotta har åkt med sina vänner på en tripp till Varberg där de skall ha några mysiga dagar. Härligt för dem att det är så fint väder!

Jag åkte ut till stallet och gjorde de vanliga sysslorna och började sedan att sortera bland mina saker. Jag packade i ordning på en hel del grejor och städade ur skåpet och la in grejorna snyggt. Jag bestämde också vilka saker jag skulle ta med till det nya stallet och packade in det i bilen. Efter det tog jag med mig borstarna till Rebels och Dockas hage och kämpade med att få bort massa päls från dem. Skönt att göra det ute, så slipper man få allt håret på sig. Det gäller bara att stå rätt och inte i vindriktningen. Alessio fick sitt kraftfoder och han var väldigt nyfiken på hönorna - som gärna ville smaka på hans mat.

När jag var färdig med hästarna, åkte jag till Sandra - en kompis till Lotta - och kikade på hennes hästar och hon fick låna ett par benskydd av mig. Sen åkte jag till det nya stallet och träffade Ulla och Jonna. Trevligt! Vi diskuterade hur hästarna skulle gå i hagarna och bestämde att Alessio skulle gå med unghästarna, Rebel med damerna och Docka med de andra shettisarna. Det kommer att bli bra, skönt att Alessio får kompisar att busa med. Jag har fått två stora garderober till min hästsaker i sadelkammaren, sex tränshängare och tre sadelhängare. Toppen, toppen, toppen - nu får jag verkligen plats med alla mina saker. Jag gillar inte att "knö" ihop det, för då hittar jag ingenting.

När jag kom hem åt jag middag och sen snabbt ner till stan för att hämta gubben. Sen har jag varit väldigt duktig och putsat och smort in sadeln. Den blev verkligen fin! Oj, höll på att glömma - UNDERBART VÄDER IDAG!!!

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Jag stod också i hagen i söndags och försökte få bort päls. Men det var inte så kul när allt blåste på mig. ;-) Låter bra med de nya hagkompisarna till dina hästar. :-)

2 Katta:

skriven

ja, det kommer nog att bli bra! Hoppas jag!

Kommentera här: