Tjoho!

Nu är vädret så härligt så jag hinner inte med att skriva... kör väl en snabbuppdatering...

Igår grejade jag med hästarna, Rebel blev longerad - vilket han tyckte var så där kul, vi håller ju till på en bit av ängen så gräset var mycket mycket intressantare! Docka fick också bli longerad men hon var också mer intresserad av gräset så min plan var väl så där bra.. Alessio var kanonduktig och jag måste bara berätta att när jag kratsade hovarna så lyfte han benen av sig själv. Alltså när jag släppte ner framhoven, tog han upp bakhoven! Vilken tvååring gör det? Duktig pålle!

På kvällen satt vi ute och hade det skönt och Lotta kom hem från Varberg! Underbart att dottern är hemma igen! Jimmy, Marjo och Emmi kom och bjöd på kladdkaka mums! Det är alltid trevligt att få besök - det gillar vi massor!!!

Idag har vi flyttat en del saker till det nya stallet, nu har vi bara kvar det vi verkligen använder varje dag. Det blir inte så mycket att ta med det sista. Jag måste köpa spån till det nya stallet och saltstenar annars är allt klart där. Känns skönt och jag har massor av plats kvar i mina garderober. Gött. Jag har också köpt två par nya skor till mig - vilket är sensation - eftersom skor är något av det tråkigaste jag vet. Jag har även köpt transportskydd till Alessio och Docka, fast vi får se om de passar. Kort kommer, jag lovar. Vi avslutade dagen med årets första grillning och jag hade gjort grillspett som var supergoda och vi har verkligen haft en trevlig kväll tillsammans med grannarna!

Kommentera här: