Stoppa tiden!

Tänk om man kunde stoppa tiden nu och bara få njuta utav våren! Det vore underbart!!!

Idag tog vi en sväng och åkte bl a till Hööks. Där handlade vi en ny grimma till Rebel, stod länge och funderade över en blingbling grimma till Alessio men kunde inte riktigt bestämma oss om den var värd 300 kr eller inte. Får väl tänka ett tag till. Jag hade också funderingar på om Zamanthas gamla lädergrimma kanske kunde passa till Docka, så jag plockade fram den när vi kom till stallet, men den var alldeles för stor. Vi köpte också B - vitamin i pulverform till hästarna. Det är lite smidigare att fodra med för man slipper kletet, eller jag har ju pump och så men nu testar vi detta. Det fick iallafall godkänt av Alessio :).

Jag och Lotta tog med hästarna på en runda idag. Lotta med Alessio och jag red Rebel och hade Docka som handhäst. Alessio skötte sig bra, han bet bara Lotta i ryggen tre gånger...HAHAHAHA! Docka tycker att det gör lite ont att gå på grusvägen men får hon gå i gräskanten så går det bra. Hon blev jättetrött idag så imorgon får hon vila.

Nu har jag putsat mina vinterridskor och sommarridstövlarna, ska bara olja in dem också. Upptäckte idag att det var alldeles för varmt att ha vinterridskorna ;). Attans vad fort våren kommer. Nu skall jag färga håret, det gråa börjar ta överhanden och se om det eventuellt finns några vårkläder i garderoben och kanske några fina vårskor också!

Rebel i sin nya grimma!



Alessio







Kommentarer:

1 Sandra:

skriven

Kan inte alensso ha lädergimman då? :)

2 Katta:

skriven

Nej, Zamanthas gamla grimma är alldeles alldeles för stor för honom ;)

3 Natalie:

skriven

Så fin Rebel blev i grimman! :-)

Kommentera här: