Projekt Påskledig

Nu ska jag börja planera inför ledigheten. Jag måste göra det och ha riktigt mycket att göra, för vad händer om jag börjar koppla av??? JO, då blir jag sjuk! Så är det bara, jag måste vara uppe 180 varv och verkligen ha saker inplanerade och massa måsten, då håller jag mig frisk. Men börjar jag tänka att jag skall bara vila och slappa så är det kört! Bihåleinflammation, halsfluss, otit i öronen eller nåt annat trevligt!

Här kommer en Projekt "påsklediglista":

  • Hälsa på Majne, en av mina allra bästa vänner. Vi ses inte så ofta längre men på loven brukar vi passa på!
  • Åka på Emmies kalas på lördag.
  • Åka till Jordfall och hälsa på mamma och pappa och fira påsk med dem! <3
  • Vädra och borsta rent alla vintertäcken.
  • Packa och köra alla saker i stallet som jag inte behöver använda de sista dagarna innan flytten.
  • Tvätta Dockas svans varje dag - så den kanske blir vit.
  • Försöka få bort den mesta pälsen från alla ponnyerna
  • Putsa ALLT läder.
  • Köpa spån och köra till det nya stallet.
Jag tror det räcker...kanske... Men projekt påskledigt börjar på lördag

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Hej och förstås välkomna. Vi håller just nu på med att avmaska alla hästar i tur och ordning och det vore ju bra om dina är avmaskade när dom kommer.

Jag ser gärna att ni kommer med dom fredag kväll den 29/5 så kan vi släppa ut tillsammans på lördag morgon. Vad tycker ni om det? Kom gärna i veckan med era grejor så kan vi prata mer om vilka hästar som bör gå ihop. Ulla

2 Katta:

skriven

Hej Ulla! Jag ska köra maskkollen på de två vita ponnyerna och avmaska Alessio så det är klart tills vi kommer till er. Jag ringer dig nu i helgen, så bestämmer vi tid när jag skall komma nästa vecka!

Katta

3 Natalie:

skriven

Det låter som du ska ha riktigt roligt! Speciellt det där med vit svans, täckesborstning och läderputsning. ;-)

4 Katta:

skriven

ahhhhh, får väl se om jag hinner ;) Men kan ju alltid hoppas!

Kommentera här: