Första dagen....

Första dagen på lovet! Eller ja, den kanske inte är förrän på måndag egentligen men jag börjar räkna idag så känns lovet längre. Började dagen med en härlig sovmorgon. Oj, vad skönt jag har sovit, somnade runt elva igår kväll och vaknade närmare halv tio idag! Toppen!

Idag är det lilla Emmis födelsedag så vi åkte till Alingsås på 2 - års kalas. Duktiga Marjo hade bakat fina cupcakes och en fantastisk god tårta. Det var väldigt trevligt att träffa alla och prata en stund. Jag tycker om att träffa min släkt för vi har verkligen trevligt tillsammans och det känns som om alla tycker om varandra!


Här visar Emmi upp en av sina presenter, av oss fick hon en bok.


Jag fortsatte senare dagen i stallet. Jag började med att longera Alessio, han skötte sig utmärkt och vet precis vad man skall göra nu för tiden. Han skrittar, travar och galopperar hur fint som helst. Efter det tog jag en skritt tur med Rebel och Natalie och Grimmer var med på turen. Det är alltid trevligt med sällskap och Grimmer och Rebel accepterar varandra utan problem. Vi kan gå i bredd utan att de blir irriterade på varandra, jag och Natalie har också himla mycket att prata om :). Docka fick en rejäl borstning idag och lite hårvård. Jag klippte av lite man bakom öronen idag så att inte grimman skall trassla in sig så i hennes man och pannlugg. Hon tyckte väl inte att det var så hemskt trevligt när jag ville att hennes man skulle ligga ordentligt - hon skakade på huvudet direkt så den la sig som hon ville... knäppis!

Nu skall jag njuta av lördagkvällen!

Tre av mina syskonbarnbarn: födelsedagsbarnet Emmi, Alvin och Lilly

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Haha. Jo de accepterar väl varandra, men Grimmer vill gärna bita Rebel i rumpan! :-)

2 Katta:

skriven

fast det får man tycker Rebel när man är bebis ;)

Kommentera här: