Äntligen!

Nu är det snaaaart dags! Imorgon flyttar vi hästarna till det nya stallet! Det skall bli riktigt roligt och jag ser verkligen fram emot det. Igår och idag har vi gjort klart det sista inför flytten. Igår var vi i det nya stallet och satte dit saltstenar och bäddade fint men jag hade köpt för lite spån så idag var vi där igen och fyllde på med varsin bal till i Alessios och Rebels boxar. Docka har en shettisbox så hos henne räckte det. Ulla och Jonna hade städat fint och krubbor, saltstenshållare och vattenhinkar var på plats! Tack! Idag när vi där hade de lagt in hö till hästarna så att de verkligen skall känna sig välkomna!

Igår tog Lotta en tur på Rebel och han fick galoppera fort, fort och var jättenöjd med det. Alessio och Docka pysslade jag och borstade. Träffade också Natalie i stallet och jag kommer verkligen att sakna henne och hoppas  att vi inte kommer att tappa kontakten. Men eftersom hon också skall flytta så blir det nog så att vi kommer att hälsa på varandra! Alessio kommer ju också att sakna Grimmer - Natalies häst, det vet jag! De har verkligen roligt ihop!

Idag har vi varit i stallet och packat ihop det sista och Lotta har pysslat med Alessio. Hahaha, vilken spelevink han var idag! När Lotta skulle hämta honom i hagen, körde de med en traktor genom hagen - den JAGADE Alessio i full galopp! När han kom in i stallet var allt livsfarligt och han kunde inte stå still när Lotta pysslade med honom! Sen fick han pröva transportskydd men det tyckte han inte om. Vi satte på ett skydd på ena frambenet och han hoppade runt men till slut lugnade han sig och då tog vi av det. Men får han vänja sig kommer han att klara det också. När det var klart gick vi ut med honom och Lotta tvättade honom och han var faktiskt duktig. Men inte med rinnande vatten utan med hink och svamp. Duktig ponny!

Vi packade sedan ihop de sista sakerna och tog in de vita ponnyerna och borstade dem. De ville gärna komma in och var glada och pigga.

Nu skall jag ladda inför kungabröllopet imorgon!

Kommentarer:

1 Natalie:

skriven

Tråkigt att ni flyttar, men det ska jag ju också göra snart... Men det kommer kännas konstigt när man vart där så länge! Kommer sakna er och era hästar också (både jag och Grimmer).

Kommentera här: